mantar pano nedir ne için kullanılır?

şu mantar panonun ne işe yaradığını bir türlü çözemedim gittiğim bir çok yerde kendisiyle karşılaşmama rağmen hiç faydalı bir şekilde kullanıldığını göremedim bir çok kişinin yanında ya da arkasında ya da toplu kullanılan odanın bir köşesinde bulunuyor üstüne önemli görülen şeyleri renkli iğneler yardımıyla yerleştiriyorlar. üstündeki notları okurum denk geldiğim her yerde ve bundan hiç üşenmem aksine elimde ne kadar önemli bir iş olursa olsun hemen işi gücü bırakırım ve o mantar panoya ekli notlara bakarım. genelde bir toplantının tarihi ya da bir şeyi hatırlatma notu eklidir üstünde düzenli görüşülmesi gereken kişilerin numaraları vardır ya da bölge sorumlularının isimleri azar iletişim numaraları olur kendinden sonra gelecek kişiye bırakılan notlar bulunur ama hiç bir faydalı bir şey yoktur. ticari yerlerde bulunan panolarda ise oraya giden müşterinin memnuniyeti buulunur ya da mekan sahibinin müşteri kılığına girmiş yorumu bulunur. o panoda hiç kötü bir şey yazmaz.
peki neden mantar pano var inan bilmiyorum ama öğrencilik hayatımda olsun şu an ki hayatımda olsun bu mantar pano benim evimde de bulunuyordu. öğrenci evinde bir kaç dönem üstten mezun olan bir arkadaşımın giderken bıraktığı ev eşyası olarak elime geçti ve o mantar panoyu ders çalışırken sürekli hatırlaması gerektiğini düşündüğü önemli konuları yazıp ekliyordu. böylece odasında her volta attığı zaman önünden her geçtiğinde o notu okuyor ve bir şekilde aklında yer ediyordu o konunun ezberlendiğine inandığı zaman ise o notu oradan kaldırıyordu. bana geçen panoya alkollü olduğum zamanlarda götümden uydurduğum aforizmaları yazardım. hiç üşenmezdim nerede olursa olsun not kağıdına ya da peçeteye o an ağzımdan çıkanı yaza ve panoya asardım gel zaman git zaman panomda notların sayısı 5-10 civarında olduğunda o panoyu okuyan ev arkadaşlarım okuldan arkadaşlarım kendileri de bir şeyler eklemeye başladı ama hepsi altına imzasını çakardı. io pano bir dönem o kadar populer hale geldi ki üstünde not yazmaya yer kalmadığı için etrafına strafor yerleştirmek zorunda kaldık -o strafor aynı zamanda benim stres dartım oldu- u lan millet ne filozofmuş o zaman fark ettim. panonun önünden her geçişimde yeni bir iki şey görüyordum hatta bazı arkadaşlar bu panoyu ilan ve haberleşme amaçlı kullanıyorlardı. gel zaman git zaman bu pano ve üstündeki bilgiler herkes tarafından öğrenilmeye başladı. sosyal deney amaçlı üstüne yazdığımız yanlış bir bilginin bir ay gibi bir süre zarfından bir çok kişi tarafından öğrenildiğine şahit olmuştuk. peki nedir bu mantar panonun olayı dersen bugün bilgisayar başına oturduğum zaman karşımda -aslında sağ çaprazımda- bir mantar pano bulunuyor üstünde üniversite yıllarından kalan güzel ve bir şekilde şahsıma etki etmiş sözler bulunuyor. o günden bu güne bana etki eden sözleri bir şekilde hayatıma entegre edebildim ama o yıllardan kalan ve kimin yazdığını bilmediğim bir söz hala evimde yazıldığı not kağıdı yanımda ama panoya asılı değil. 6 seneden beri elimde duran o kağıda baktıkça kimin yazdığını hep merak ettim ama 6 sene sonra gerçeği başka veriler sayesinde çözümleyebildim. yıllarca o not kağıtta yazan bana dolaylı yoldan küfür eden kişiyi hep c..... zannettim. oysa c....'e karşı kalbini kıracak bir davranışta bulunmadığımı düşünüyorum. belki de kalbini kırdım ama tarafsız olarak olaylara yaklaşamadığım için kendimi haklı çıkartıyor olabilirim. sonuç olarak bundan bir kaç ay önce o kağıtta yazanların s.... tarafından yazıldığına kanaat getirdim eldeki diğer yazı örnekleri bunun en önemli kanıtı oldu. ulan o sözler bana ne kadar etki ettiyse kriminal uzmanı kesilip yıllar sonra yazı örneği bulup ikisi arasında kıyaslama yapmama neden oldu.
şu an panonun üstünde o dönemden kalan bir iki alkol kafası yazılan söz bir kaç bilim adamının portresi ve yaşadığı yıllar ve küçük çocukların veda mektubu bulunuyor.

0 kişi ise altına sıçtı:

Yorum Gönder

1 - aykırıyım yazıları tamamen yazarın ruh sarsıntılarının sonucudur. bunun karşısında olanlar anınıda geri püskürtülecektir.

2 - aykırıyım'a gelen her mail değerlendirilmeye alınmakla birlikte, bu konuda şüphesi olanlara intihar telkin edilecektir.

3 - aykırıyım yazılarına ve içeriğine burnunu sokma cesareti gösteren tüm canlılar tarafımca deformasyona uğratılacak, buna rağmen hala ısrarlı olanların da yaşama sevinçleri ellerinden alınacaktır.

4 - aykırım yazarına yazım esnasında "bira aç", "ateş ver" gibi emir cümleleri kullanılmayacaktır. aksini yapanlara bir lama gibi tükürülecektir.

5 - aykırıyım içeriği sabır, emek, çalışma, kan, ter, soluk, göz feri, göz nuru ve beyin suyu harcanarak oluştuğundan eleştiri yapılmayacaktır. yapılacaksa rasyonel bir tavır takınılacaktır. aksi davranışta bulunanlara mars'a ilk insanlı yolculuk ayarlanacaktır.

6 - aykırıyım'a asla ama asla fakat hiçbir zaman herhangi bir tavsiye sorulmayacaktır. aksi davranışta bulunanlar allahından buldurulacaktır.

7 - aykırıyım'ın görevini tam olarak yapabilmesi için her türlü lojistik destek şirket tarafından karşılanacaktır. aksi davranışta bulunanların suratına kezzap fırlatılacaktır.

8 - aykırıyım'a her daim mail ve hikaye gönderilecektir. bunun boş bir uğraş olduğunu düşünenlere bi tekme konulacaktır.

9 - yazarı yakın tanıyanlar sık periyodlar ve 4'lü efes dark paketiyle yanına uğrayacak ve hiç konuşmadan servis yapıp gideceklerdir. aksi davranışta bulunanların saçı başı yolunacaktır.

10 - bu bir manifestodur ve okuduğunuz anda kabul etmişsiniz demektir. hiç bir şekilde itiraz kabul edilemez. itiraz halindeyseniz bir mail ve 4'lü efes dark paketi yollamanız şarttır.